باز هم سرقت کابل مخابراتي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
باز هم سرقت کابل مخابراتي
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 27
نویسنده : مولوی
سرقت کابل مخابراتي يکي از مراکز مخابراتي تهران در امتداد داستان دنباله دار سرقتهاي کابل هاي مخابراتي بار ديگر ارتباط بيش از سه هزار مشترک تلفن ثابت را قطع کرد.

به گزارش مهر، با سرقت کابل تلفن‌ از مرکز مخابرات شهيد بهشتي تهران، ارتباط تلفني بيش از 3 هزار و 300 مشترک در اين مرکز مخابراتي از روز گذشته قطع شده و شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد که کارکنان فني شبکه کابل اين شرکت به محل اعزام و مشغول تعويض کابل‌ها شده اند.

اين قطعي ارتباط مربوط به پيش شماره‌هاي 8845 الي 8847 در محدوده سبلان شمالي، محسن آزاد، مطلب نژاد، بازرگان، ماندگار، صادقي، علي اصغر نوري و سنجري بوده که مخابرات استان تهران اميدوار است ظرف 72 ساعت برطرف و ارتباط تلفني مشترکان برقرار ‌شود.
 
اواسط آذر ماه امسال نيز دزدي از کابلهاي مخابراتي تهران منجر به قطع ارتباط 4 هزار مشترک تهراني شده بود. اين سرقت کابل در مرکز مخابرات شهيد زارعي تهران روي داد و سبب شد تا ارتباط مشترکان تلفن ثابت با پيش شماره‌هاي 4410 الي 4414 و 4416 در محدوده ميدان المپيک و دهکده المپيک تهران حدود  72 ساعت قطع و با اختلال روبرو شود.
 
دزدي کابل هاي مخابراتي مربوط به اين دو مورد نمي شود و تقريبا ماهانه از سوي شرکت مخابرات استان تهران مواردي از اين قبيل گزارش مي شود اما بيشترين سرقتهاي انجام شده مربوط به ارديبهشت ماه امسال بود که چندين فقره سرقت کابل در فاصله حدود دو هفته صورت گرفت. اين اقدام علاوه بر بروز قطعي و اختلال در ارتباط بيش از 15 هزار مشترک تهراني باعث متضرر شدن پيمانکاران نگهداري مراکز مخابراتي نيز شد.
 
به گفته کارشناسان ، هر يک متر کابل کانالي 2400 زوج سيم، حدود 8 کيلوگرم وزن دارد که با توجه به آنکه يک تخته کابل حدود 250 متر و قطر کابل نيز حدود 10 سانتيمتراست اين کابل وزني حدود 4 تن خواهد داشت که به راحتي و با دست قابل سرقت نيست.
 
براين اساس ، سرقت کابل هاي مراکز مخابراتي که شامل دو تخته کابل 250 متري در اندازه 2400 زوج و 1800 زوج هستند تنها با چرثقيل امکان پذير است و چنانچه سارقان به دليل حجم زياد اين کابلها بخواهند از روش خرد کردن و بريدن سيم ها استفاده کنند حدود دو ساعت براي بريدن هرکابل زمان نياز است.
 
گفته مي شود مس به کار رفته در کابل هاي مخابراتي ارزشمند است و تنها دليلي که مي تواند باعث سرقت شود نيز همين مسئله است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: